Sprzedaż konsumencka, czyli o rękojmi i gwarancji
Oprócz implementacji dyrektywy 2011/83/UE (w sprawie praw konsumentów) ustawa o prawach konsumenta dokona ponownego wdrożenia do prawa polskiego dyrektywy o sprzedaży konsumenckiej (1999/44/WE). Uchylona zostanie ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z reżimem odpowiedzialności za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Konsument nie będzie miał obowiązku sprawdzać rzeczy w momencie jej wydania.
Mirosław Gumularz, radca prawny, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
Po wejściu w życie ustawy o prawach konsumenta zacznie obowiązywać jednolity model odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy oparty na kodeksowych przepisach o rękojmi.
To uproszczenie zapewne pomoże konsumentom rozróżniać odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i odpowiedzialność z gwarancji (niekoniecznie sprzedawcy).
Po ujawnionej wadliwości rzeczy sprzedawcy bardzo często odsyłają konsumentów do skorzystania z gwarancji (np. producenta). Natomiast to kupujący decyduje, na jakiej podstawie będzie dochodził swoich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta