Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż konsumencka, czyli o rękojmi i gwarancji

28 listopada 2014 | Prawo
Mirosław 
Gumularz, radca prawny, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
źródło: materiały prasowe
Mirosław 
Gumularz, radca prawny, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów

Oprócz implementacji dyrektywy 2011/83/UE (w sprawie praw konsumentów) ustawa o prawach konsumenta dokona ponownego wdrożenia do prawa polskiego dyrektywy o sprzedaży konsumenckiej (1999/44/WE). Uchylona zostanie ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z reżimem odpowiedzialności za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Konsument nie będzie miał obowiązku sprawdzać rzeczy w momencie jej wydania.

Mirosław Gumularz, radca prawny, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów

Po wejściu w życie ustawy o prawach konsumenta zacznie obowiązywać jednolity model odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy oparty na kodeksowych przepisach o rękojmi.

To uproszczenie zapewne pomoże konsumentom rozróżniać odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i odpowiedzialność z gwarancji (niekoniecznie sprzedawcy).

Po ujawnionej wadliwości rzeczy sprzedawcy bardzo często odsyłają konsumentów do skorzystania z gwarancji (np. producenta). Natomiast to kupujący decyduje, na jakiej podstawie będzie dochodził swoich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10003

Wydanie: 10003

Spis treści
Zamów abonament